* My Age *

Lilypie Kids Birthday tickers

* Selamat Hari Lahir *


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, August 9, 2011

Koran by Heart

Seronok melihat Koran by Heart. Saya sebak setiap kali anak-anak kecil itu dikucup dengan kasih sayang. Anda semua patut meluangkan sedikit masa untuk melihat apa yang tertera di bawah ini. Silakan menonton.














Melihat cerita hidup mereka dalam video di atas, saya teringat Imam Syafie yang berjaya menghafaz Al Quran ketika berusia 9 tahun.

Dan saya tertanya-tanya, bagaimana ibu Iman Syafi'e dan juga ibubapa anak-anak kecil di atas mendidik mereka sehingga lengkap satu Al Quran di dada mereka.

Apa kaedahnya?

Saya tertanya-tanya.

Anda ada jawapannya? Kongsikan bersama kami.

Moga ALLAH sayang mereka.

Moga ALLAH sayang saya

Moga ALLAH sayang kalian

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Tuesday 9 August 2011 11:28 pm
CFS IIUM PJ

Wednesday, July 27, 2011

Sinar Ramadhan



"You all, Ramadhan 5 hari lagi???"

Soal saya pagi tadi..

"Yup, tak silap Isnin depan. Kenapa Syah?"

Saya diam tanpa kata. Mengenangkan Ramadhan yang bakal tiba.

Apa persediaan nya?

1. Banyakkan berdoa agar disampaikan kita ke bulan yang penuh berkah ini


Baru sahaja tadi, saya mendapat panggilan daripada seorang sahabat. Katanya, pakcik yang bekerja di sekolah saya sebagai pembantu am, atau lebih mesranya dipanggil Pak De telah dipanggil bertemu Rabb pukul 7 malam tadi. Dan salah seorang teman saya menulis di Facebook tadi, "Belum sempat untuk merasai Ramadhan tahun ni.."


Membaca kenyataan itu membuatkan hati saya tersentak. Ya, Ramadhan bakal tiba dalam 5 hari tapi, ALLAH terlebih dahulu memanggil Pak De.


Jadi, mari sama-sama kita berdoa agar ALLAH menyempatkan kita untuk menjadi tetamuNya di bulan yang penuh rahmat ini.




2. Banyakkanlah istighfar


Biasakan tertitip 'Astaghfirullahal'azim' di bibir kita agar kita memasuki bulan Ramadhan ini dengan hati yang bersih. Dan dengan hati ini juga kita hendak ber'amal sebanyak-banyaknya, dan seefektif mungkin di bulan Ramadhan nanti.


Moga dengan hati yang bersih itu, menghasilkan momentum amalan kita yang cukup kuat sehingga ke Ramdhan yang akan datang. Ameen.


3. Perbaikilah amalan fardhu dan perbanyakkan amalan sunnah


"Aisyah, pagi-pagi awak bangun pukul berapa ya? Saya dah lama tak tahajud.."


Mendengar rintihan sahabat saya di surau tengahari tadi membuatkan saya terfikir, adakah saya menambahbaik amalan-amalan saya?


Solah tahajud, solah taubat, solah witir, solah dhuha, solah hajat, dan amalan-amalan sunnah lain. Itu belum dikira lagi tentang kewajipan fardhu. Solah di awal waktu, solah dengan khusyuk dan lain-lain. Moga ALLAH meringankan tulang kita untuk melaksanakan segala perintahnya, agar kita menjadi hamba.


Sewaktu mengahdiri perkongsian bersama Dr Azizan di UM baru-baru ini, Dr ada menyebut satu hadis.


Rasulullah SAW bersabda, "Wahai manusia, beramallah semampu kalian kerana ALLAH tidak bosan sehingga kalian yang bosan, dan amalan yang disukai oleh ALLAH adalah berterusan walaupun sedikit," HR Muttafaqun 'Alaih.


Maka, mari kita bersedia!




Kenapa saya menulis tentang ini?


Saya ingin kongsikan sinaran Ramadhan dalam hati saya. Hidup di IPT ini, kadang-kadang membuatkan kita lupa bahawa kita ini sebenarnya hamba. Kebetulan pula minggu ini minggu mid-exam bagi pelajar Asasi UIA. Namun alhamdulillah ALLAH berikan saya peluang untuk mengingatiNya. ALLAH berikan saya demam, pengajaran buat saya agar lebih mengingatiNya dan jangan bergantung pada yang fana (sementara).




Jadi, mari sama-sama sinarkan hati kita dengan sinar Ramadhan.


Ramadhan sudah bsinar di hati saya
^_^
Moga ALLAH sayang kita


Allahumma baariklanaa fi Rajab, waballighnaa Ramadhan




P/S - Tak sabar-sabar menunggu hujung minggu ini. Moga ALLAH permudahkan segalanya.


Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Wednesday 27 July 2011 10:37 pm
UIA PJ Mahallah Khadijah 343

Saturday, July 23, 2011

Ramadhan yang mula menjejakkan diri


P/S - Mid exam : 26 July [ 9.00 am ] - Exam Physics | 27 July [ 2.30 pm ] - Exam Mathematics } Tolong doakan ya semua!


Moga ALLAH sayang kita


Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Saturday 23 July 2011 9:08 am
Mahallah Khadijah 343 UIA PJ

Friday, July 15, 2011

Mari tingkatkan momentum kita!



"Aisyah, dalam hati kamu pernah ada sesiapa tak?"

Tanya teman saya suatu hari. 

"Ha? What a question. Haha.. Ya, there's once, and forever.."

"Siapa?"

"My Almighty God.."


Kenapa ALLAH?

Kerana Dia yang ciptakan saya!

Beberapa minggu lepas, saya betul-betul merasai ketidaktenangan apabila hati saya mula melupakanNya. Macam mana ya keadaan saya? Saya mungkin sihat, [ tapi tidak sesehat yang biasa kerana dalaman saya kurang sihat ] tampak ceria seperti biasa. Ziarah bilik-bilik teman sehalaqah dengan saya, iftar bersama, riadhah bersama, qiamulail bersama. Alhamdulillah, saat-saat bersama mereka, cukup menguatkan diri saya.

Namun, pulang sahaja ke bilik, saya tak dapat lagi rasai kenikmatan itu, dan saat itu, saya sendiri sedar, itulah keperluan Tarbiyah Dzatiyah yang saya dengar selama ini.

Tarbiyah ini, dalam kata mudahnya ialah, kita sendiri mentarbiyah dengan diri kita, tanpa suasana soleh yang mendidik, dan tanpa sahabat yang bisa menegur kita, menasihati kita. Bagaimana dengan tarbiyah ini, kita hendak mengekalkan momentum kita pada tahap yang sedia kala, malah pada tahap tertinggi pernah kita capai, dan sentiasa ingin meningkatkan momentum itu, dengan usaha DIRI kita sendiri.

Contoh yang mudah, individu itu, sentiasa tahajud di sekolahnya dahulu kerana memang disistemkan begitu. Sekarang, dah tiada yang pantau, ikutlah kamu nak buat apa. Dan dalam keadaan itu, kita dapat lihat bagaimana individu itu mentarbiyah DIRInya dengan mengekalkan solah tahajud, malah boleh 'extend' beberapa rakaat dan ditambah dengan amalan lain yang selayaknya dilakukan ketika qiyamulail.

Pengalaman saya sendiri, kalau di sekolah dulu, saya tahajudlah juga. Tapi, bukan dengan penghayatan kerana saya disistemkan begitu. Bila tiada penghayatan, jadi bila tertinggal dua tiga kali, tiada apa-apa rasa. Malah tidak malu melihat adik-adik di sekolah bangun lebih awal daripada saya, sujud di atas tikar sejadah, sedangkan saya masih enak sujud di atas katil! [ Astaghfirullah ]

Namun, apa yang berlaku kini, lain dengan suasana di sekolah saya dahulu. Di UIA ini, tiada siapa yang mahu pantaukan, sedangkan solah fardhu pun tiada siapa kisahkan kita tunaikan atau tidak, inikan pula solah tahajud. Dan dalam suasana begini, pada mulanya saya rasakan diri saya cukup kuat, momentum saya cukup kuat. Kerana saya sedar, saya bukan lagi dalam zon yang selesa.

Lantaran itu, saya sentiasa memperkukuhkan hubungan saya dengan ALLAH. Oh, indahnya saat itu. Saya sentiasa ingin mempertingkatkan diri saya. Solah tahajud, solah jemaah tak pernah saya tinggal, puasa, dan sebagainya.

Namun, suatu masa, ALLAH ingin menguji saya. Dan saat saya jauh daripada ALLAH, saya merasai suatu kelainan. Ya, jiwa saya tidak tenang. Berlainan dengan apa yang berlaku di sekolah dahulu. Oleh sebab itu, saya sentiasa cuba mencari jalan keluar daripada ketidaktenangan itu. Alhamdulillah, apa yang boleh saya katakan sekarang, "I'm getting better!"

Cuma, apa yang masih lagi bermain-main di fikiran saya, mengapa ketidaktenangan ini tak sama sekali saya rasai ketika saya jauh dengan ALLAH di sekolah dahulu. Dan sekarang, saya ketemu sama jawapannya. I Ia adalah kerana usaha saya untuk memperkukuhkan hubungan saya dengan ALLAH yang saya lakukan kini, juga kerana saya sedar bahawa saya MESTI lakukannya lantaran tiada siapa yang boleh bantu saya bina kekuatan ini melainkan diri saya sendiri.

Di saat ini, saya barulah sedar tentang kepentingan tarbiyah zatiyah. Bukan sahaja ketika kita hendak meningkatkan diri kita, malah ketika kita sedang jauh daripada ALLAH kerana momentum tarbiyah zatiyah itu sangat kuat sehingga memampukan kita kembali menggapai rahmat ALLAH, dan kembali ke pangkal jalan.

Jadi Aisyah, mantapkan tarbiyah zatiyah mu..

Moga perkongsian saya dalam post ini, banyak membawa manfaat untuk diri saya, dan juga orang lain.

Kerana saya ingin jadi 'ALIMAH MUJAHIDAH!





Maka, doa saya kali ini..

Moga ALLAH kekalkan dan tingkatkan momentum saya yang tertinggi

P/S - Hari ini hari lahir mak saya yang tersayang. Moga ALLAH redha kehidupan mak saya. Esok mak datang KL nak jenguk anak dia seorang ni.

Moga ALLAH sayang saya

Moga ALLAH sayang kalian

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Friday 15 July 2011 6:26 pm
KC 343

Wednesday, July 13, 2011

Layang-layangku bagaimana?


Layang-layangku.. Bagaimanakah kamu pagi ini, hari ini, dan hari-hari yang sebelumnya? Tegang elokkah talimu? Bagaimana pula dengan diriku? Adakah cuba untuk tegangkan dan memperbaik layang-layang ku?

Allah, berikanlah kepadaku 'layang-layang' yang terbaik, supaya aku dapat menikmati hasil yang digapainya ketika akhirat kelak.

Kehidupan sehari-hari

Pada saat ini, sudah lebih 1 bulan saya berada di UIA PJ ini.. Bangun tidur, makan, minum, belajar.. Kadang-kadang saya rasa seolah-olah hidup saya tiada beza dengan manusia yang lain. Saya solah, orang lain juga solah. Saya baca Mathurat, orang lain juga begitu. Saya ke majlis ilmu, orang lain turut menyertainya. Dan lazimnya saya, kurang suka menjadi seperti yang lain kerana saya punya satu rasa - rasa sentiasa ingin jadi yang TERBAIK dan lain daripada yang lain!

Beberapa minggu ini, saya rasa saya perlukan seseorang.

Lemah saya dibuatnya dengan 'rasa' itu.

"Shazi, esok awak kejutkan saya ya!"
"Fatin, awak doakan saya em.."

Semua perkara saya rasa, saya bergantung pada orang, tanpa sedikit pun mujahadah daripada saya sendiri. Astaghfirullah.

Seminggu lebih saya begitu. Dan seminggu itu jualah, hati saya tak pernah tenang. Malah, ibadah saya makin berkurang. Kalau dahulu, boleh bangun untuk tahajud tanpa siapa kejutkan, boleh berpuasa seminggu 7 hari, tak pernah tinggal solah sunat rawatib dan sunat dhuha - lama kelamaan - sejak saya punya 'rasa' itu, sudah azan subuh, baru saya terjaga.

Padahal Ulama' Ibnu Qayyim pernah berkata, "Mu'min itu, jika dia terjaga tatkala azan Subuh, dia adalah mu'min yang lalai."

Sudahlah bangun lambat, lagi-lagi tidur pula selepas Subuh. Mathurat tu memang dalam mimpi sahajalah. Bangun untuk ke kelas dalam keadaan tak bermaya. Saya diam sahaja dalam kelas, kerana tak dapat fokus apa yang pensyarah syarahkan. Saya menerawang ke lain. Astaghfirullah.

Guru Kimia saya di sekolah dahulu pernah memesan, "Siapa yang tidur setelah subuh, bukan sahaja tak dapat rezeki, malah sepanjang hari itu dia akan mengantuk!"

Ketika ini, saya merasai kebenaran kata-kata Cikgu Wan Kamariah. Usai kelas, saya balik ke bilik, menghempaskan badan ke katil, dan tidur lagi. Lambat solah Zuhur, tanpa solah rawatib pula. Allahu rabbi, saya sendiri tidak tahu, bagaimana hidup saya, tanpa beringat pada Yang Maha Esa.

Ke kelas lagi, dan pulang ke bilik, solah Asar, dan selesaikan assignment.

Saya rasa, hidup saya pada minggu itu, langsung tiada 'tali' yang menghubungkan saya dengan ALLAH. Semacam layang-layang saya sudah melayang entah ke mana lantaran pegangan saya pada talinya telah lerai.

Dan pada saat saya 'rasa' begitu lagi, dan tiada siapa yang mahu memegang diri saya, saya menangis.

Pada ketika itu jua, saya sedar akan kesilapan saya. Ya, saya bergantung pada manusia. Bangun pagi pun berharap teman kejutkan. Semua perkara tak mahu saya mujahadah sendiri. Dan itulah titik tolak kepada kesilapan saya, dan segalanya menjadi serba tidak kena.

Dan saya harap, hari ini jua saat ini akan menjadi saat terakhir saya 'rasa' begini.

Berharaplah pada Yang Mencipta

Allah, dialah yang meciptakan kita, dan Maha Mengetahui mengenai apa yang telah Dia ciptakan. Maka, bergantunglah padaNya kerana Dia lah yang Maha Berkuasa dan dapat berdiri dengan sendiri tanpa bergantung pada apa-apa.

Aisyah, luangkanlah masa mu bersama ALLAH, dan ingatlah, manusia kadang-kadang tiada masa untuk kita, tetapi ALLAH sentiasa ada masa untuk hamba yang meluangkan masaNya untuk ALLAH.

Saya mahu raih cinta ALLAH, maka, saya perlu banyak luangkan masa saya bersamaNya.

Doakan saya.

P/S - Baru sahaja usai Kuiz Fizik pagi tadi. Saya kira saya lebih rajin belajar di sini, dan ibadah saya lebih baik di sini berbanding saya ketika sekolah dahulu-dahulu. Cuma, saya rasa momentum saya dalam Dakwah dan Tarbiyah menurun. Atau itu cuma rasa saya? Wallahualam. Moga ALLAH pelihara diri saya.

Moga ALLAH sayang saya.

Aisyah Ulya
Ketinggina Sahsiah Matlamat Utamanya
Wednesday 13 July 2011 12:52 pm
Bilik 343 Mahallah Khadijah

Sunday, June 19, 2011

I miss them so much..

Each picture has its own significant!
I love them, God..
[Credit to Amirah Shajaah]
May ALLAH loves us

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Sunday 19 June 2011 9:37 am

Be a MAN!

Simple! But accurate.
Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Sunday 19 June 2011 9:33 am

Saturday, June 18, 2011

Let's us recite this du'aa together


"Allah, berkatilah kami di bulan Rejab dan Syaaban. Sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan"

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Saturday 18 June 2011 8:43 pm
My sweet 2nd room

2nd Tag : Some questions

Besmellahi ar-rahmani ar-raheem...

Thanks to Sis Afeefa for tagging me.




3 names in your message inbox
- SMIK Nazurah
- Syahirah
- G4 Siti


Your main ringtone
- Aisha by Outlandish


What you did at 12 last night?
- I was blogging at 
Aisyah Ulya
- I was watching Valley Of Wolves Palestine 2011 at Youtube


Who was the last person you went with? where?
- Yaya, Sarah, Dina [my roomate]
- We went to CFS IIUM field - take our time to release the tiredness after studying all the morning


The colour of t-shirt you are wearing now
- Pink


The last thing you did
- I have done my revision study on Mathematics and Physics. 

3 of your everyday favourite items
- Laptop
- Hanphone
- The cute things ^^


The colour of your bedroom
- Duo colors, light pink and light green


How much money in your wallet now?
- RM 42


How's life?
- My life is journey to Jannah insyaALLAH






Your favourite song
- Albi Nada' by Fares

- 99 Asma Allah by Sami Yusuf


What will you do next weekend?
- Insyallah I will join Haflatul Qudum handled by my beloved sis, Shafiyya Solehah Zahari 


When was the last time you see your mom?
- Last three weeks


Where is she now?
- At home maybe


When was the last time you talk to your parents?
- Yesterday, she is asking me about the life in IIUM


Who is the last person talked to you last night?
- Yaya, Sarah, Medina [my roomate - again - we're close each other]


The last suprise you got
- A special gift from my lil sis, Nabila and the love letter from her. My tears dropped down while reading her writing.. I love you my lil sis..


Last thing you borrowed from your friend
- Liquid paper


Who is your bf/ gf/ husband/ wife? 
- My sisters in Islam, my family [relationship between different gender is prohibited before marriage]


What do you feel right now? 
- I miss my parents, my siblings, and my friends
- Quite scary for my incoming study [ALLAH, is it right for me taking the Physical Science course?]


Wanna share with who? 
- I don't know...


Who know your secret? 
- My Lord Allah 
- My close friends


They keep your secret? 
- Insyallah they do.

Are you angry with someone? 
- I quite hard to be angry with anybody without a rasional reason.


What do you order at McD?
BOYCOTT McD! Please. For the sake of Islam and Palestine.


The last time you feel so sad?
- While reading my lil sis' letter Nabila [miss her so much] and while missing my cousin, Fahmi [May ALLAH give him the strength to face the difficulties]



I wanna tag?
No one.. Insyaallah




May ALLAH loves me a lot


Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Saturday 18 June 2011 5:23 pm
My sweet room

Friday, June 17, 2011

Saya sayang ALLAH melebihi segala-galanya

Ya ALLAH, tunjukkanlah aku jalan yang lurus..


Allah, tunjukkanlah aku jalan supaya aku dapat meraih gelaran wanita solehah, di mana mereka adalah golongan sebaik-baik perhiasan dunia..

Ya Rabbi, Engkau peliharalah hariku, diriku, supaya walau secebis diriku tidak menjadi fitnah pada akhir zaman sebagaimana yang telah dikatakan oleh Rasulullah..

Ya Ilaahi, izinkanlah sebesar ruang di hatiku untuk sentiasa mencintaiMu kerana aku sedar tiada cinta lain yang kekal melainkan cinta kepadaMu dan juga aku sedar bahawa aku hanya akan memperoleh cintaMu setelah aku mencintaiMu..

Maka ya ALLAH, izinkanlah aku mencintaiMu melebihi daripada segala-galanya yang duniawi..

Ameen ya Rabbal 'alameen..



Moga ALLAH sayang saya

P/S - Kehidupan di IPT benar-benar menguji cinta kita pada ALLAH. Allah, peliharakanlah diriku.

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Friday 17 June 2011 8:41 pm

Bagaimana kita di sini..



"Sampai bila nak jadi begini.."

Saya terdiam lagi. Sarah, teman sebilik saya melepaskan keluhan saat menonton video ini.

Petang tadi, setelah selesai segala urusan untuk hari ini, saya membuka laptop saya. Facebook, Blogger.. Semuanya telah saya lakukan ekplorasi, bersendirian, di dalam bilik ini. Dan akhirnya saya membuka Youtube, media yang sangat mempengaruhi anak-anak muda kini.

Satu persatu video saya tonton. Bermula dengan video "If you love someone so so much and you can't get married to her", kemudian video nasyid Sebiru Hari Ini oleh EdCoustic, video "An Eye Opener to All Non Muslims".

Video tersebut sangat menyentuh hati saya. Seorang pemuda, yang masih sangat muda ingin menyeru teman-teman "non-muslim"nya untuk mengecap nikmat hidayah yang telah dia rasai setelah memeluk agama yang suci ini, Islam. Dan yang menariknya, hanya dengan AL QURAN, dia kembali kepada fitrahnya. Alhamdulillah.

"For me there is no alternatives, only the Islam."
"Only, Just because the Quran.."
"There is only one God, who created everything.."

Itu antara kata-kata pemuda tersebut yang sempat saya kutip. Juga saya membaca komen-komen di video tersebut.Saat saya menyoroti satu persatu komen di situ, hati saya mengucap syukur..

"Ya ALLAH, syukur kerana Engkau kurniakan aku hidayah ini.."

Ada sebahagian penonton video tersebut menyumpah dan memaki pemuda tersebut kerana kata mereka, dia telah murtad dan bermacam lagi cacian yang diberikan.

Allah, berikanlah hidayah kepada mereka. Benar, tanpa hidayah ALLAH, saya juga mungkin seperti mereka bahkan mungkin lebih teruk lagi.

Maka Aisyah, dan pembaca-pembaca blog saya, marilah sama-sama kita mengucap "Alhamdulillah" atas nikmat IMAN dan ISLAM yang telah kita kecapi.


Ia meningkatkan motivasi saya

"Aisyah, hari ni dah start kelas?"

Kak Fatimah Mubarak mesej kepada saya tempoh hari.

"Alhamdulillah dah. Jadual ana tak pack sangat. Jadi boleh fokus untuk dapat the highest score insyaALLAH. Kak Timah doakanlah juga.."

"InsyaALLAH. Betulkan niat belajar kerana ALLAH :-) "

Mata saya lekat pada mesej tersebut. Ya, BELAJAR KERANA ALLAH!

Hari ini dengan rasminya tamat minggu pertama saya belajar di sini. Suasana yang lain. Teman yang lain. Dan segala-galanya berlainan. Dan pada hari pertama saya jejakkan kaki ke sini lagi sudah saya peringatkan diri supaya jangan mengambil masa yang lama untuk menyesuaikan diri dengan segala kelainan ini kerana saya sendiri mempunyai banyak kerja, tanggungjawab dan komitmen lain yang sangat banyak.

Dan baru sekarang, kata-kata Imam Hassan Al Banna, "Tanggungjawab kita melebihi masa yang kita ada.." benar-benar dapat saya rasai kebenarannya.

Allah, kuatkanlah aku.

Dan pada petang ini, saya ambil peluang untuk "recharge" kekuatan saya sendiri. Maka, ALLAH izinkan saya menonton video di atas.

Video tentang penderitaan muslim di negara lain..

Dan dengan nekadnya, saya mahu betul-betul belajar bersungguh-sungguh kerana ALLAH untuk memartabatkan kembali ummah Islam.

Ketahuilah bahawa..

"Islam itu tinggi, dan tiada yang lebih tinggi melebihinya."

Maka, sesiapa yang berpegang teguh dengan prinsip, syariat Islam, dia akan sentiasa menjadi yang terbaik, tertinggi dalam segala aspek, kerana dia sentiasa berusaha untuk menjadi untuk menjadi yang terbaik.


Penutup

Sudah lama agaknya saya tidak menulis. Bukan kerana kekangan masa, akan tetapi, saya seakan-akan kehilangan idea untuk menulis. Semacam kehilangan skill. Entahlah mengapa. Namun, petang ini, saya gagahkan jua untuk berkongsi sesuatu.

Buat para pembaca blog saya, yang sedang belajar atau bekerja dan diri saya sendiri. Lakukanlah apa yang sedang kita lakukan dengan usaha yang terbaik. Caranya? Lakukanlah ikhlas kerana ALLAH. Itu wajib ke atas kita melainkan kita sendiri akan menjadi fitnah kepada Islam.

Dan Aisyah, teruskan usahamu untuk menjadi 'alimah mujahidah.

Kalian, saya butuh akan doa kalian.

Moga ALLAH sayang kalian

Moga ALLAH sayang saya.

P/S - Sedih tidak dapat langsung bertemu Sheikh Abu Bakr dan tidak berpeluang mengikuti REAKSI. Rindu untuk bertemu kakak-kakak.

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Friday 17 June 2011 8:23 pm