* My Age *

Lilypie Kids Birthday tickers

* Selamat Hari Lahir *


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, February 18, 2011

<<<< |||| Announcement |||| >>>>


Sorry. The blog is under reconstruction


[Actually, the owner is under reconstuction]
Please pray for me a lot




May ALLAH loves me a lot [ T_T ]

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Friday 18 February 2011 9:09 am

Wednesday, February 16, 2011

Menyelak tirai memori.. [Siri 1]




Alhamdulillah, ALLAH beri lagi peluang untuk saya meneruskan hidup, meneruskan perjalanan untuk menjadi hamba yang disayangiNya, menuju mardhotillah, ghayah orang-orang yang beriman.


Kuasa Cinta..

Pagi ini, saya tiba-tiba merindui sahabat saya. Insan bertuah itu adalah Syazwani Hamdan atau manjanya dipanggil Wani. Entah mengapa perasaan ini hadir. Cuma apabila melihat kembali gambar-gambar kami bersama selama seminggu di rumahnya, saya tersenyum.

"Aisyah, kita kenal bukan lama sangat kan? Tapi kenapa boleh rapat begini ek?"

"Inilah kuasa cinta..."

Ya, kami berdua hanyalah kenalan alam maya. Saya cuma mengenali abang sulungnya dan saya mengetahui kewujudannya melalui sahabat saya, Fatonah Nasruddin yang pernah mendapat tarbiyyah setahun di Sekolah Menengah Ibnu Khaldun pada tahun 2008. Sejak mendengar pelbagai cerita tentangnya, hati saya tertarik untuk mengenalinya lebih mendalam.

Saya add dia di Yahoo Messenger, saya minta nombor telefonnya pada Fatonah. Kami terus-terusan taaruf dan ukhuwwah kami makin mengerat..

Kali pertama saya bertemu dengannya pada tahun 2009 ketika lawatan generasi saya ke SMIK. Cuma pada ketika itu, saya dan dia masih berasa janggal. Entahlah mengapa. Cuma kami hanya tersenyum-senyum sipu memandang antara satu sama lain.

"Fatonah, aku segan lah dengan Aisyah tu. Aku tak tahu nak sembang apa dengan dia.."

Berkali-kali Fatonah khabarkan saya luahan hati Syazwani. Dan setiap kali itu juga, saya terdiam.

"Allah, nak buat macam mana ya?"

"Saya rasa awak kena jadi 'gila-gila' macam awak duduk dengan kami jugak sebab hakikatnya Syazwani tu bukan skema sangat walaupun Timbalan Ketua Pelajar.."

Saya dan Fatonah sama-sama tergelak. Dan akhirnya, ukhuwwah kami makin bertaut ketika dia berkeras ingin menyertai Kursus Jatidiri dan Kesukarelawanan (JDK) Zon Timur. Macam-macam yang diusahakan dan Alhamdulillah Allah izinkan Wani bersama-sama mendapat manfaat di JDK Timur bersama saya dan Fatonah.


Jaulah bermula..

Kemudian, pada 28 Januari 2011 yang lepas saya ke KL. Dengan matlamat yang 1 dan pelbagai objektif yang tersemat di dada, saya melangkah ke KL dan Selangor dengan keazaman untuk mencapai apa yang saya hajati agar tidak tersia-sia wang belanja yang mak saya berikan.

Dengan bermuraqibahkan Amirah, saya meneruskan perjalanan saya. 29 Januari, Pukul 2 pagi - Saya tiba di SMIK [sudah lama tak datang ke SMIK] bertemu dengan Kak Mas. Malam itu, saya menginap di aspuri induk SMIK.

Esoknya, saya tinggalkan Amirah di sana, lantaran permohonannya untuk menjadi fasilitator PeWaris tidak diterima. Awal-awal pagi lagi ayah dan mak serta Cikgu Mat Noor dan zaujahnya, merangkap makcik halaqah saya, Makcik Rohaya hantarkan saya ke Kompleks Haluan Penyayang (KHP) di Bukit Naga kerana mereka ada urusan di Masjid Putra pada hari itu.

Saat itu, saya bersalaman dengan ayah dan mak saya. Erat-erat saya genggam kerana jauh di sudut hati, saya menyedari, saya akan lama tinggalkan mereka. Jaulah saya ini bukan sekejap.

"Angah, jaga diri elok-elok. Guna duit belanja untuk kebaikan."

Saya tersenyum dan melambai-lambai mereka. Saya terpacak di situ, melihat kereta Toyota Alphard putih melepasi pagar KHP. Hati saya diruntun sebak. Saya sedar, sejak besar-besar ini, saya makin manja dengan mak dan ayah. Mengapa? Saya sendiri tidak tahu.

Saya kuatkan semangat. Melangkah ke dalam dewan berhawa dingin [amat sejuk] di KHP. Menunggu kakak-kakak yang lain.

Cerita selanjutnya, baca di sini.


TOT PeWARIS usai..

Sementara menunggu tiba tarikh berlangsungnya PeWARIS, macam-macam yang saya lakukan di rumah Syazwani ; menyiapkan kerja-kerja untuk PeWaris dengan bantuan Wani dan Mirah - walaupun bukan sekretariat PeWARIS, mereka tetap meringankan tulang membantu ^_^

[Bilik abang Wani yang saya tumpang tu, dah jadi macam bilik gerakan PeWaris]. Wani bising-bising pada saya, dia juga nakkan baju PeWaris, alasannya dia turut membantu. [tak matang.. tak matang… ^_^]

http://4.bp.blogspot.com/-rt4KzSSmm9Y/TVspxpPKI5I/AAAAAAAABJM/yVsX4HcYbOU/s320/Image0987.jpg
Dengan kancil comel..

Wani juga ajarkan saya memandu [bolehlah bawa gear 1 (belajar dalam masa 15 minit) - kalau belajar lama lagi mesti dah mahir], kami sama-sama sambut hari lahir Syafiqah [classmate Wani di SMIK - juga fan blog saya] di Mama Tomyam pada 1 February.

http://3.bp.blogspot.com/-xH9YDBwXOqI/TVsqL0kVvnI/AAAAAAAABJQ/UltkLS9_EmA/s320/Image0971.jpg
Jalan-jalan di Shah Alam dengan sahibah-sahibah SMIK

http://1.bp.blogspot.com/-loogJDPaXlA/TVsq6cieWGI/AAAAAAAABJc/mZsoJZuO5XY/s320/Image0983.jpg
Seronok makan sebab Afiqah belanja
^_^

http://2.bp.blogspot.com/-BzbvSK3mhrI/TVsqWLP95lI/AAAAAAAABJU/7SI55O-iOEY/s320/Image0977.jpg
Happy Birthday Piqah..
Berhalaqah dengan zaujah Ustaz Abdullah Thaidi, Cikgu Kalsom, berhujan naik motor dengan Wani ke pasar, tolong belikan sayur dan asam jawa untuk diposkan kepada Kak Afifah Hamdan di Jordan [lecun basah! Kak Fifah kena hargai titik peluh kami untuk dapatkan sayur dan asam tu], dan saya masakkan untuk wani lauk Terengganu, Ikan singgang - mudah, cepat, berkhasiat [sedap pun ya].

Sebelum ke PeWaris, Wani bersalam dengan saya, dan senyum-senyum dambil berkata : "Aisyah, elok-elok kat sana ya. Buat kerja kerana ALLAH. Dan jangan lupa baju saya.."

Walaupun nadanya bergurau, tapi quote "Buat kerja kerana ALLAH" itu, sungguh saya pegang. Di PeWaris, Wani tidak lupa call dan sms saya, minta saya doakan proses lesen keretanya berjalan lancar juga bertanya tentang tiket saya dan Amirah ke Johor dan tak lupa tentang bajunya. Tapi sayang seribu kali sayang, baju untuk urusetia pun tidak cukup. [Kesian kamu Wani :D]

{{ Cerita di PeWARIS, klik sini - UPDATED! }}

Konklusinya, memang seronoklah di rumah Wani. Walaupun tak berapa lama kenal, tapi seperti yang saya katakan pada Wani, inilah kuasa cinta.. Hari-hari terakhir di rumah Wani, saya banyak habiskan masa dengannya, berkongsi, bercerita, meluahkan rasa. Sungguh, berukhuwwah kerana ALLAH sungguh manis dan amat tinggi nilainya.

Sungguh, Wani seorang yang bertanggugjawab, cukup seronok dengannya. Periang, no touching-touching [hihi]. Juga seorang pemurah - dia belanja tiket Amirah ke Johor (RM34) [kalau tahu macam tu, baik saya buat-buat lupa bayar juga ;)]. Sekarang, dia bising-bising - baju kurung pink nya yang saya pinjam sebelum ke PeWaris itu, saya lupa pulangkan [hadiahkan jelah wani :)]. Insya-ALLAH, kalau ada masa saya postkan balik [kalau ada masa laa, kalau tak tunggu waktu HIMEGA nanti hihi].


Jaulah diteruskan..

Isnin 7 Februari lepas, awal-awal pagi lagi Pakcik Hamdan [ayah Wani], hantarkan saya di Stesen Bus Shah Alam [kot].

"Aisyah, kalau tak malu minta sahaja duit dengan ayah saya. Cakap macam ni, nanti Pakcik pergi Jepun esok, tak ada orang nak habiskan Ringgit Malaysia pakcik"

('',) Ada pula Wani ni. Saya angkat muka pun tidak dengan Pakcik Hamdan, tiba-tiba nak minta duit. Macam-macam betul.

Ayat last Wani sebelum hantarkan saya ke stesen bus : "Aisyah dan Amirah, jaga diri. Jangan lupa contact saya. No touching-touching ek.."

Hakikatnya, saya sendiri sebak ketika itu. Mata Wani pula tampak berair [walaupun dia cuba cover]. {Wani, mesti kamu menangis teresak-esak kan bila saya dah naik bus? Hihi}

Ketika di dalam bas, pelbagai perkara bermain di fikiran….

{akan bersambung ke Siri 2 insyaALLAH}


Dedikasi

Khas untuk Syazwani Hamdan..

Friendship is a gift…
Shared between true friends and treasured for life..

Thanks for your loving, caring, sharing ways & giving me the wonderful gift of my life!


My Notes

Hari ini meluangkan masa dengan Amirah, kemas bilik dan rumah insyaALLAH, hajat nak masak spaghetti, doakan sempat. Disebabkan broadband tak berapa nak betul, saya terpaksa tangguhkan tarikh publish post ini.

Dan disebabkan itu juga, banyak kerja tergendala. Sekarang saya PJJ (Perkhidmatan Jarak Jauh) untuk program-program yang akan dibuat di Terengganu. ^_^

Sahabat-sahibah Terengganu, insyaALLAH Isnin pagi saya bertolak ke Terengganu bersama Amirah. Tunggu saya, Aisyah Humairah Najihah versi lama tapi diupdatekan (‘’,) Insya-ALLAH.

Buat Pengarah Program Reunion Gen 4, maafkan saya selaku setiausaha kerana tidak dapat hadir ke mesyuarat pada hari Jumaat ini. Rabbuna yusahhil. Ameen.

Alhamdulillah, pagi yang cukup bahagia dengan solah subuh awal waktu, al-Mathurat [walaupun tanpa tahajud T_T Sudah 4 hari tak tahajud – Astaghfirullah..]

Allah, jadikan aku yang hari ini lebih baik daripada semalam, dan aku mohon padamu untuk jadikan aku yang esok lebih baik daripada hari ini. Ameen.

Moga ALLAH sayang saya [His redha is included]

Moga ALLAH sayang kalian

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Wednesday 16 February 2011 8:44 am



Thursday, February 10, 2011

Butuhkan doa...


Masuliyyah tak pernah berkurang!!

+_+



Allah, kuatkan aku dan berikan aku kekuatan fizikal, rohani, intelektual, dan emosi..

Kalian, doakan saya.

P/S - Ushar scholarship, paperwork Reunion Gen 4, Database Gen 4, Misi Banjir di Johor, Meeting KeARAH, Program Ukhuwah Lepasan JDK Terengganu, etc..

Sungguh tidak dusta kata-kata Imam Hassan Al Banna : "Tanggungjawab kita melebihi masa yang ada.."

Penat..
Never mind, Aisyah kan nak masuk syurga..

ALLAH, kuatkan aku..

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Thursday 10 February 2011 8:22 am

Wednesday, February 9, 2011

Seminar Baitul Muslim


JOM JOM JOM... Percuma ni!!


PERCUMA!!!

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Wednesday 9 Feb 2010 11:46 pm

Monday, February 7, 2011

1001 Pengalaman di PeWARIS 2011

 PeWARIS 2011...

My status in Facebook Group PeWARIS 2011 : -

"Alhamdulillah.. PeWARIS telah usai dengan jayanya.. Namun, semangat membina PEWARIS masih menebal insyaALLAH.. ALLAH, thabatkan hatiku, jasadku, serta intelektualku dalam deenMu.. Syukran kepada comittee aka sekretariat PeWARIS 2011 krn byk bg tnjuk ajr dan mbimbing ana y msih setahun jagung ini.. Moga ALLAH redha dengan amalan2 kita, dan moga amalan kita menjadi amalan qowi yang dapat meruntuhkan jahiliyyah dan membina daulah.. InsyaALLAH.."

 Sungguh, memang benar saya amat terhutang budi pada semua yang ada di sana..

Penghargaan..


Buat para veteran yang amat saya hormati..

Khususnya, Pakcik Zahari Ghani, Pakcik Zukri, Pakcik Ghazali Saad, Pakcik Baderol Allam, Pakcik Nasaruddin, dan Makcik Sarah..

Jazakumullah kerana meluangkan masa untuk hadir dan bersama kami, menyumbang tenaga, mempamer qudwah  hasanah untuk kami, dan menyalurkan kefahaman Islam secara langsung ke dalam hati kami.

Sungguh saya amat rasa bertuah kerana sempat bersama kalian, walaupun hanya melihat dari jauh (kecuali Pakcik Ghazali, Pakcik Zukri, dan Pakcik Zahari).

Dan sekali lagi, syukran kerana sanggup meluangkan masa. Saya bukan tidak tahu. Kalian ada komitmen pada kerja-kerja lain. Lagi-lagi yang saya ketahui, Pakcik Zukri, seorang cikgu sekolah menengah. Hari Ahad di Terengganu bersekolah. Dan yang lain juga, amat sibuk.

Saya masih ingat kata-kata Pakcik Nasaruddin ketika saya dan Kak Khairiah ingin tumpangkan beg dan toto dalam kereta pakcik setelah majlis usai.

"InsyaALLAH barang-barang ni selamat sampai. Tapi esoklah boleh ambil di rumah pakcik. Sebab pakcik akan terus ke Kajang. Ada mesyuarat. Pakcik balik malam ni, tapi, dalam Pukul 12 malam la..."

Ketika itu saya terdiam. Dalam fikiran saya ketika itu hanya satu.. "Pakcik ni manusia ke? Tak pernah penat ke?"

Namun, setelah itu saya berfikir panjang di dalam kereta Kak Khairiah dalam perjalanan pulang. Saya hanya diam sehingga ditegur oleh Kak Syarifah Ruqayyah. Ketika itu, hati saya berbicara..

"Aku bukan main dah terbayang tilam empuk kat rumah Wani Hamdan, betul-betul penat. Pakcik pula, semangat nak pergi mesyuarat... Astaghfirullah.. Muhasabah Aisyah Ulya.."

Sit depan kereta pakcik
[penuh dengan toto]
0_0

ALLAH, ganjarkan mereka thawaab yang selayaknya..

Dan, itulah antara peristiwa yang amat berbekas di relung-relung hati saya, dan menjana semangat saya untuk terus tegar di jalan ini.. InsyaALLAH.


Buat aktivis-sktivis senior yang muda-muda..

Abang-abang dan kakak-kakak..
Alhamdulillah, kalian amat  menjadi qudwah buat saya. Himmah kalian untuk membentuk pewaris dalam perjuangan Rasulullah amat saya kagumi. Kalian benar-benar menyahut cabaran Mustafa Masyhur ; "Islah nafsaka wad'uu ghairaka.. (Perbaikilah diri dan serulah yang lain)"

Banyak pengalaman yang dapat saya kutip daripada mereka. Kadang-kadang terbit rasa bersalah kerana saya tak dapat lakukan apa yang mereka inginkan dan saya tak dapat jadi sepertimana yang mereka hajati. Namun, saya tetap dapat sesuatu kali ini.

Memang amat saya akui, kem ini lain daripada kem-kem sebelum-sebelum ini yang pernah saya kendalikan. Mana tidaknya, saya, di kem tersebut, bersama-sama aktivis muda yang hebat-hebat belaka. Subhanallah, sungguh saya tidak dusta, mereka benar-benar hebat. Walaupun masih amat muda, malah ada yang seusia dengan saya (18 tahun), saya dapat lihat mereka benar-benar mencurahkan potensi mereka ke jalan Da'wah dan Tarbiyyah.

Saya dapat lihat satu komuniti yang cukup lengkap dalam pewaris kali ini. Alhamdulillah.. Kalian mesti tingkatkan lagi prestasi kerana Islam perlukan pelbagai kepakaran daripada umatnya untuk terus bangkit.

Kak Izzah yang saya kenal sedari kecil

Dan khusus untuk kakak-kakak.. Saya mohon kemaafan atas segala silap dan salah. Mungkin ada yang tidak saya berkesempatan untuk taaruf lebih mendalam. Namun, saya berdoa kepada ALLAH agar diberi peluang untuk kita dipertemukan lagi. Kalau tidak di dunia, kita dihimpunkan di syurga sana. InsyaALLAH..

Syukran juga atas ni'mat UKHUWWAH yang antunna berikan. Peristiwa di dalam kereta Kak Khairiah ketika perjalanan pulang itu tetap kekal dalam memori.

Malam itu, setelah usai segalanya, saya pulang dengan Kak Khairiah, Kak Hanisah, Kak Syarifah Ruqayyah, Kak Nawwar, dan Kak Shafiyyah. Kami berenam berhimpit dalam kereta Myvi putih milik Kak Khairiah. Pada mulanya, saya memang hanya membisu kerana bermuhasabah. Namun, lama-kelamaan, saya mula loya. Saya cuba senyum, dan ingin mencelah perbualan mereka, juga ingin ketawa melihat telatah Kak Shafiyyah duduk di pangku Kak Nawwar kerana terlalu sempit.

Saya makin pening dan loya. Namun, digagahkan diri untuk tahan kerana sejak kecil mak dan ayah selalu pesan jangan tunjukkan sakit depan orang lain. Takut menyusahkan. Saya benar-benar berpegang dengan pesanan mak dan ayah saya.

Petang itu, saya lupa makan. Saya tak boleh biarkan perut saya kosong, sebab itu saya selalu sediakan stok ; sama ada cadbury, roti, choki-choki, itupun sudah memadai. Tapi, petang itu saya tidak sempat. Saya cuba tahan lagi. Kemudian, kami berhenti di Petronas. Saya juga keluar, ingin membeli sesuatu walaupun saya tahu, ketika itu, saya tidak mungkin dapat telan apa-apa kerana solusinya adalah hanya muntah.

Ketika menapak masuk ke dalam Mesra Mart, tiba-tiba lidah saya terluah..

"Kakak, lapar ni.. Nak kena beli banyak-banyak.. Dalam kereta tadi macam nak muntah je.."

Erk, saya tersasul.. Kemudian saya hanya sengih-sengih pada Kak Nawwar. Saya amat-amat berharap, she doesn't take my word seriously kerana saya tahu semua ini akan menyusahkan mereka. Kemudian saya beli 2 roti dan air soya. Dan saya pinjam duit Kak Nawwar dahulu (Kak Nawwar, saya MESTI bayar balik di Johor nanti..)

Namun, setelah saya makan roti tersebut, saya makin loya. Saya hanya makan secubit. Saya tak tahu mengapa. Tapi, bau nya semacam, tak macam roti-roti di Terengganu. Allah, Engkau betul-betul menguji aku ketika itu.

Saya lihat tapak tangan saya. Pucat. Saya genggamkan tangan. Sejuk. Allah.. Betul-betul lemah ketika itu. Dan saya tak dapat sorokkan lagi daripada kakak-kakak ini...

Kak Nawwar mengurut-urut belakang saya. Saya mula membuang angin, simptom untuk muntah. Tapi saya tak nak. Saya tahan sahaja. Telinga saya mula samar-samar menangakap bunyi. Tak larat sangat untuk berkata-kata. Kakak-kakak yang lain tak berani buka dan makan roti tadi bimbang saya muntah. *Maafkan kite kakak..*

Kami tiba di Bukit Jalil. Kak Nawwar menyarankan saya turun untuk menghirup udara segar. Saya turutkan sahaja. Ikutkan hati, memang tak larat sangat-sangat ( orang Terengganu kata, tak dok reng [tiada tenaga] langung dah). Boleh saja tumbang di situ. Tapi ditahankan juga. Kak Syarifah Ruqayyah bersusah payah menyelongkar bagasinya semata-mata mencari ubat untuk saya. *Maafkan saya kakak kerana menyusahkan..*

Saya duduk di tepi jalan. Memicit-micit kepala. Kak Nawwar turun juga menggosok-gosok belakang saya. Saya benar-benar ingin muntah. Hanya satu kalimah terbayang di mata saya ketika itu..

"Astaghfirullah hal aziim.."

Kalimah itu meniti di bibir saya berulang kali. Saya sedar, mungkin ada dosa yang perlu saya kifarahkan. Kak Syarifah Ruqayyah menyerahkan ubatnya. Saya telan sebiji. Saya bersalam dengan Kak Shafiyyah yang akan pulang ke Penang malam itu juga dengan senyuman tawar. *Maafkan saya akak..*

Saya masuk ke dalam kereta. Dan terus tidur. Langsung tak sedar apa-apa sehingga saya dikejutkan. Ya, saya sudah di Jalan Kebun pada Pukul 9 malam. MasyaALLAH, saya langsung tidak sembang apa-apa dengan kakak-kakak dalam kereta tapi hanya tidur.. *Maafkan saya kakak..*

Saya angkat beg dan bersalam dengan Kak Hanisah dengan senyuman tawar juga. Saya masuk ke dalam rumah Syazwani Hamdan. Tersenyum padanya dan bersalaman. Saya terus ke bilik, cabut vase, dan stoking, lalu terus tidur. Benar-benar penat sehingga lupa untuk cabut sarung tangan. Dan saya tidak sedar apa-apa setelah itu sehingga Pukul 11 pagi esoknya.

Alhamdulillah Wani amat memahami cuma dia tergelak melihat saya nyenyak tidur.

"Aisyah, awak mesti jadi the best committee kat sana sampai tak sedar ke dunia tidur.."

Saya hanya tersenyum mengenangkan peristiwa ini dan banyak lagi peristiwa bersama kakak-kakak lain di sana. Sungguh, kehadiran kalian dalam hidup adalah satu ni'mat yang tak dapat saya peroleh di tempat lain.

Kakak-kakak, bimbinglah saya. Kalian mesti berjanji dengan saya untuk memimpin tangan saya menuju syurga ALLAH. Uhubbukunna fillah..

Khusus juga kepada Team Jawatankuasa Pendaftaran dan Penginapan iaitu ketua saya, Akh Afiq Fisal dan ahli-ahli yang sama-sama bekerja dengan saya, Sayyid Sofwan dan Kak Izzah Za'ba. Syukran atas segala tunjuk ajar, jua kesabaran dan kesungguhan yang kalian pamerkan. Maafkan saya atas segala salah silap, kekalutan, keserabutan, dan macam-macam lagi masalah yang saya timbulkan. Namun, saya tetap bersyukur dan berpuas hati kerana team saya kali ini benar-benar 'mantop' di mata saya dan saya amat suka bekerja dengan team saya kali ini. Alhamdulillah.


Buat adik-adik peserta yang disayangi..

Maafkan Kak Aisyah kerana tidak dapat banyak bersama kalian. Namun satu sahaja pesanan akak untuk kalian..

"Tarbiyyah fii aidiikum fii aidiikum faqod = Tarbiyah di tangan kamu semua, dan di tangan kamu semua sahaja"

Ya, memang benar.. Hanya kalian yang akan meneruskan kerja-kerja Da'wah dan Tarbiyyah ini! Hanya kalian! Kerana itu kalian dinamakan PE-WARIS, kerana kalian akan mewarisi kerja-kerja yang mulia ini, kerja yang dimulakan oleh nabi-nabi, rasul-rasul terdahulu. Malah kita dimuliakan dengan masuuliyyah ini. Dan kita tak dapat harapkan orang lain untuk jalankan kerja ini untuk kita. Kenapa? Kerana ini satu keperluan untuk kita, sebagai bekalan di akhirat nanti.

Kalian pernah tahu bahawa ALLAH langung tidak memerlukan kita untuk menegakkan Islam kerana The Future is ISLAM's. Dan kerana kita memerlukan ISLAM untuk terus terkehadapan. Adakah kalian yakin dengan hadith Rasulullah dan juga motivasi akak untuk terus berjuang dan menjadi yang terbaik dalam semua hal ; iaitu "Islaamu ya'luu walaa yu'laa 'alaih.. = Islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi daripadanya.."

Dan juga kerana sekiranya kita tidak menjalankan Da'wah dan Tarbiyyah, ALLAH akan menggantikan kita dengan kaum yang lebih baik.."

Jadi..

Are you the next successor??

Siapa nak teka ni gambar di mana? Sekretariat PeWARIS wajib tahu..


Jalan ini masih panjang..

Ya, jalan ini masih panjang. Kerana itu, saya masih belum padamkan api semangat untuk membina generasi pewaris yang akan mewarisi perjuangan Rasulullah.

ALLAH, terimalah amalan kami ini sebagai amal qowi di sisi-Mu ya ALLAH..

ALLAH, redhailah kerja-kerja kami..

ALLAH, moga dengan rahmat-Mu, kami dapat menapak di Firdausi-Mu dengan selamat..

Ameen.. Ameen.. Ameen..


Dedikasi..

Jalan ini jalan para muliawan..
Jangan rasa lemah!
Sama-sama memperingati..
Jalan Da'wah dan Tarbiyyah..

Ia bukanlah jalan yang senantiasa ditabur bunga,
direnjis mawar,
bukan juga jalan yang membuatkan kita,
tersenyum sentiasa.

Ia merupakan jalan yang punya batuan dan duri,
malah di sepanjang perjalanan,
ada sahaja bertembung dugaan dan masalah,
yang sengaja ALLAH titipkan sebagai ujian.

Ya, ALLAH mahu menguji,
adakah benar-benar kental iman kita,
sehingga mampu melepasi ujian tersebut?

Meskipun begitu, yakinilah!
Hanya ini jalannya yang membuatkan kita tenang,
pabila sampai di penghujung jalan,
yang menghadirkan sekuntum senyuman,
saat melangkah kanan
ke SYURGA FIRDAUSI..

Salam Perjuangan daripada Aisyah Ulya

Created by Aisyah Ulya
24 April 2010 8:42 am
(Mesej ini dihantar kepada sebahagian comittee HIMEGA 2010)

Saya akhiri post saya kali ini dengan satu doa..

Ya ALLAH, kami sedari akan kedhaifan kami, dan Engkau lebih mengetahui tentang diri kami. Maka ya ALLAH, kuatkanlah kami untuk hadapi segala ujian yang mampir dalam usaha kami ingin mendaulatkan agama-Mu..

ALLAH, kami mengetahui, kadang-kadang kami syirik kerana melaksanakan sesuatu bukan kerana redha-Mu. Kami lebih butuhkan nama kami diingat, disanjung.. ALLAH, kami mengetahui setiap amalan yang beserta dengan riya' ibarat debu-debu di atas tunggul, dan dibersihkan dengan hujan - hilang semuanya. Astaghfirullahal'azeem.. Maka ya ALLAH, ampunilah segala dosa-dosa kami dan terimalah amalan-amalan kami ini..

Ya ALLAH, kami hamba-Mu, amat menginginkan Firdausi-Mu yang agung. Namun, masakan kami mampu meraihnya dengan amalan kami yang sedikit ini.. Maka dengan rahmat-Mu, masukkanlah kami ke dalam mana-mana syurga-Mu yang selayak dengan kami.

Ya ALLAH, perkenankanlah..

Ameen..

Moga ALLAH sayang para veteran, sekretariat, fasilitatot, dan adik-adik di PeWARIS 2011
Moga ALLAH sayang saya

Moga ALLAH sayang kalian

P/S - 9.30 pagi nanti akan bertolak ke Johor bersama Amirah Shajaah. Doakan kami. (Pssstt.. Kak Sarah jangan lupa ambil kami ya..)

Aisyah Ulya
Ketinggian Sahsiah Matlamat Utamanya
Monday 7 February 2011 4:22 am